Reklama na auto


Jak poznat a správně vybrat
kvalitní polep automobilu


Kvalitně zpracovaná reklama není jen nosičem sdělení. Fólie, která se na auto aplikuje, zároveň chrání lak před poškozením. Nejlepší, avšak také nejnákladnější formou ochrany, je fóliový celopolep automobilu, který zakryje původní lak na všech místech vozu. Je to ideální způsob, jak sjednotit barevnost automobilů celé firemní flotily, a to navíc s 50% náklady v porovnání s novým lakem.

Celopolep zaujme nejvíc, chrání i lak

Kvalitní lité fólie vydrží propagovat služby či produkty i sedm let. Výhodou je, že pod fólií se ukrývá původní lak automobilu, který je chráněn proti oděrům, oprýskání kamínky, působení agresivní soli v zimě i slunečním paprskům, které zapříčiňují blednutí laku.

I když ale celopolep zakryje prakticky celý vůz, nelze jej aplikovat na zrezivělé části karosérie. Vkusně navržený grafický návrh dodá autu dynamiku a zajisté upoutá pohledy ostatních účastníků silničního provozu. Skončí-li reklamní kampaň, fólii lze samozřejmě odstranit a obnažit tak vnějšími vlivy nenarušený lak.

Mobilní billboard na silnici, polepte i okna

Díky vysokému efektu je celopolep auta někdy nazýván mobilním billboardem. Celá využitá plocha středně velkého automobilu skutečně součtem rozměrů zhruba odpovídá velikosti billboardu. Polepit lze také zadní a zadní boční okna. Zvenku tvoří polep kompaktní celek, zevnitř je však dále vidět. Na polep skel automobilu se obdobně jako na výlohy obchodů používá děrovaná okenní fólie. Ta by měla být pro účely polepu automobilových skel schválena a opatřena atestem Ministerstva dopravy ČR, především z důvodu bezpečnosti dopravního provozu. Okenní fólie je sice děrovaná, ale už ze vzdálenosti několika metrů nejsou otvory ve fólii takřka poznatelné. Řidiči a spolujezdcům poskytuje okenní fólie zevnitř automobilu stále bezpečný rozhled.

Řezaná reklama je levnější

Dalším způsobem, který reklamní studia při výrobě polepu používají, je vyřezávání z barevné fólie na plotru. Ta již nezakryje celé auto, ale je cenově mnohem dostupnější. Je pouze na dohodě zadavatele reklamy a majitele vozidla, kterou technologii zvolí. Důležitý je rovněž samotný výběr vzhledu polepu.

Dbejte na čitelnost, jednoduchost a dobrý nápad

Reklama na autě má svá specifika, jež se liší od statických forem prezentačních nosičů. Auto se pohybuje, proto musí být sdělení jasné a výrazné. V jednoduchosti je síla. A tak spíše než obsáhlé vypisování celého portfolia služeb diváka zaujme stručný a úderný text, doplněný webovou adresou firmy a jejím logem. Čím méně grafických prvků, tím lépe.

Příjemce reklamního sdělení má na jeho vstřebání pouze okolo 5 vteřin. V táhnoucím se městském provozu pak více - 10 až 20 vteřin. Za tuto dobu musí být schopen pochopit, co se mu nabízí a navíc si zapamatovat alespoň název firmy nebo webovou adresu. Jedině tak bude vědět, kde si může nabízenou službu nebo produkt objednat a zakoupit.

Na tyto faktory musí myslet grafik při tvorbě návrhu a podle toho vytvořit čitelnou a poutavou grafiku, správně umístit logo, zvolit ideální formu sdělení i typ a velikost písma. V potaz je třeba také vzít, že na jedoucí auto se lidé dívají z větší vzdálenosti. Celý návrh musí ladit barevně i kompozičně. Pokud se podaří vnést do návrhu i zajímavý či vtipný nápad, úspěch je zaručen.

Reklama může pracovat i v noci, aplikujte odrazky

Den nekončí soumrakem. Pamatujte na to. Zvláště během chladných měsíců roku chodí vaši potenciální zákazníci z práce a často i do práce za tmy. Bude-li na autě polep klasickou fólií, těžko si jí někdo pod lampou pouličního osvětlení všimne. Alespoň pro část polepu se vyplatí použít reflexní, případně fluorescentní fólii. Je to sice o něco nákladnější, avšak taková reklama pracuje celý den. I v noci. Velice se tím rozšiřuje množství potenciálních zákazníků.

QR kódy sdělí lidem více

Nezapomeňte, že žijeme ve 21. století. Reklamní sdělení tak mohou doplňovat moderní prvky, například 3D grafika nebo QR kódy. Stačí, aby auto někde zastavilo, a lidé vybaveni moderními mobilními telefony s nainstalovanou QR čtečkou kód jednoduše vyfotografují a ve svém přístroji mohou vidět další informace o produktu, nebo rovnou navštívit vaše webové strany.

Svěřte reklamu profesionálům

Nechte si celý návrh zpracovat profesionálním grafikem, který vám i majiteli auta před výrobou reklamy ukáže, jak bude na vozidle vypadat. Grafická studia a reklamní společnosti zpravidla disponují obsáhlou databází nákresů vozidel, včetně jejich rozměrů a všech možných typů.

Kvalitní fólie vydrží déle

Volte raději kvalitnější fólie s delší životností. Na reklamu budou působit nejen všechny neduhy špatného počasí – ostrý sluneční svit, déšť, sníh a mráz, posypová sůl i štěrk, ale také kartáče myčky automobilů. Tyto všechny faktory musí fólie vydržet bez újmy. Odloupnutá a popraskaná písmena nebo částečně chybějící logo by vám totiž moc dobré reklamy neudělaly, ba naopak.

Levné fólie určené k polepům aut mají na venkovním prostředí výdržnost okolo 3 a více let, záleží na použitém materiálu. Lité fólie pro celopolep přečkají i 7 let a jsou určeny také k aplikaci na zaoblené povrchy, jako jsou například zpětná zrcátka či různé prolisy. Tyto fólie mívají navíc atesty bezpečnosti a nehořlavosti Ministerstva dopravy ČR.

Dívejte se kolem a hodnoťte

Než se do návrhu s grafikem pustíte, všímejte si jiných reklam na automobilech. Můžete tak na sobě posoudit, jak na vás působí, a při realizace své kampaně se vyvarovat zjištěných chyb. Kvalitně zpracovaná autoreklama vám jistě přinese nové zákazníky a posílí povědomí veřejnosti o vaší značce. Zkuste to.

Chci vydělávat reklamou na autě