Reklama na auto


Jak proměnit auto
na pohyblivou reklamu


Jak udělat z auta efektivní marketingový nástroj?

Po ulicích měst i silnicích v celé republice jezdí mnoho firemních aut. Mnoho z nich má nějaké označení společnosti nebo dokonce reklamu na služby či produkty. Jen málo reklam je však zdařilých natolik, že skutečně zaujmou a přinesou společnosti efekt. Proto je dobré řádně promyslet návrh polepu vozu i celou kampaň autoreklamy.

Na úvod je dobré začít tím, že na svých cestách budete pozorněji sledovat reklamy na autech jiných společností, nejlépe i vaší konkurence. Zkuste sami posoudit, která na vás zapůsobí a osloví, a jaká je pouhou změtí nepřehledných znaků. Pokud se za projíždějícím polepeným autem otočí mnoho lidí, je to dobrá cesta k úspěchu. Všímejte si reakcí ostatních.

Každá reklama musí odpovídat dané nabídce služby nebo produktu. Jsou také určitá pravidla, která není radno podceňovat. Odborníci zkoumali účinky pohyblivé reklamy dlouhou dobu a vám tak usnadnili práci. Na co si tedy dát pozor?

Najděte si svoji cílovou skupinu

Pro prezentaci vaší nabídky už dnes nemusíte využívat pouze svá auta, ale díky zprostředkujícím službám také vozidla z databáze majitelů, kteří je pro tyto účely poskytují. To vám umožní kampaní lépe zasáhnout své potenciální zákazníky. Zamyslete se nad tím, kde se vaši kýžení klienti pohybují, co dělají, jak a kudy cestují. Podle toho si vyberte vhodný automobil, který v dané lokalitě často jezdí. Zaměříte se tak na svoji cílovou skupinu a kampaň bude mnohem efektivnější.

Klaďte důraz na typ vozu

Je důležité vědět, že příjemci vašeho reklamního sdělení uvidí nejenom reklamu samotnou, ale samozřejmě také automobil, který je prezentací polepen. Při výběru vhodných aut na reklamu se proto zajímejte o jejich značku a typ, případně i barvu. Lépe kampaň sjednotíte, a o to silnější účinek bude na případné zákazníky mít. S typem auta klidně experimentujte, vyzkoušejte zajímavé nápady. Veřejnost jistě zaujmou pomalu mizející automobily typu Trabant 601 nebo Škoda 120. Možná právě ony vám udělají větší službu, než nablýskaná limuzína. Kampaň však musí být zřetelná, aby lidé pochopili, že se jedná o vtip.

Buďte originální, snažte se zaujmout

O vtipné formě reklamy už byla řeč. Ale jsou i jiné možnosti. Můžete použít slušně laděné dvojsmysly nebo evokovat v lidech vzpomínky na mládí či důležité okamžiky jejich života. Takový jezdící pomeranč vyvolá hned chuť na svěží džus. Překvapte vaše diváky, buďte originální. To, co funguje jinde, v žádném případě nemusí fungovat u vás. Každou kampaň je třeba stavět na míru.

Červená zvýší krevní tlak

Důležité je i správné použití barev v reklamě, stejně tak jako výběr barvy vozidla. Například teplé barvy - žlutá, oranžová, červená, zvyšují aktivitu organismu a zrychlují puls. Zároveň podněcují chuť na jídlo. Naopak studené barvy – zelená či modrá, mysl a organismus uklidňují. Podobné je to se symboly. Čtverec více zapůsobí na muže, symbolizuje stavební kámen a jistotu. Z kruhu cítí ženy něhu, lásku a teplo. Trojúhelník nemá v oblibě snad nikdo, zato dokáže upoutat a upozornit. Stavte návrh podle typu nabízeného produktu nebo služby.

Myslete na všechny roční doby

Je-li vaše kampaň dlouhodobá, myslete na to, že den se v zimě podstatně zkracuje. Reklama tak musí být vidět i v noci. Použijte odrazné fólie nebo fluorescentní materiály. S jejich zakomponováním si grafik jistě poradí.

Přemýšlejte, aplikujte zdravý rozum

Opakování je matkou moudrosti, proto ještě jednou na závěr: Přemýšlejte u návrhu, vžijte se do role vašich klientů. Zapůsobila by na vás navržená kampaň? Pokud ano, je snadno pochopitelné, co reklama sděluje a jaké kroky má budoucí zákazník učinit, aby získal váš produkt nebo službu? Jestliže na otázky bez váhání odpovíte (příjemce reklamy na to má jen 5 – 10 vteřin), pusťte se do realizace. Zkuste autoreklamu!

Chci navhrnout reklamní kampaň